Oslopensjonistene
Tillitsvalgte i Oslopensjonistene
Styret i Oslopensjonistene 2022
Oddbjørn Grønset Leder 92898131
Torild Lien Utvik Nestleder 93052001
Per Sætre Kasserer/dataansvarlig 91198638
Helen Berg Sørensen 98249421
Nenad Doder 90548414
Wenche Samuelsen 93607248
Varamedlem:
Bente Boge 90548414
Revisor:
Anne Grethe Nilsen som revisor for 2 år
Valgkomiteens medlemmer:
Lasse Ramdahl
Jorun Thorsen
Anne-Lise Løfsgaard
Alle v algene var enstemmige.
Styret vil på første møte foreta fordeling av oppgaver.
Planlagte medlemsmøter
Formalia
Oslopensjonistene
Orgnr: 922 755 450
Bankkontonr.: 1813.18.76560
Adresse: Skullerudveien 79, 1188 Oslo
Tlf.: +47 928 98 131
E-post:
Vedtekter for Oslopensjonistene
§ 1 — Formål
Oslopensjonistenes (OP) formål er å samle alle pensjonister i Oslo som ikke naturlig hører inn i noen av Fylkesforeningens øvrige foreninger.
OP vil aktivt fremme og synliggjøre medlemmenes sosiale, økonomiske, helsepolitiske, kulturelle og samfunnsmessige interesser i tråd med Pensjonistforbundets politikk.
§ 2 — Retningslinjene
Disse vedtektene er underlagt retningslinjer for foreninger tilsluttet Pensjonistforbundet.
Foreningens navn er Oslopensjonistene (OP) . Foreningen er gitt anledning til å benytte Pensjonistforbundets logo.
I tilfelle det oppstår uenighet om tolkning av disse vedtektene mellom OPs styre og Pensjonistforbundet Oslo (fylkesforeningen), må saken sendes til Pensjonistforbundets sentralstyre, som avgjør spørsmålet.
OP er åpen for medlemskap for alle som ønsker det.
§3 — Årsmøte
OPs årsmøte holdes innen utgangen av februar måned. Styret skal varsle medlemmene om dato for årsmøte senest 2 – to - uker i forveien og om siste frist for innlevering av saker som ønskes behandlet. I tilfeller hvor OP ønsker å holde sitt årsmøte senere, må det søkes om dispensasjon fra fylkesforeningens styre.
§4 — Årsmøtets saker
Årsmøtet behandler beretning og regnskap, budsjett for inneværende år, innkomne forslag og valg.
Godkjent regnskap, budsjett, årsberetning og årsmøterapport på fastsatt skjema sendes fylkesforeningen.
Kontingenten fastsettes av landsmøtet, jfr. §11 i Pensjonistforbundets vedtekter
§ 5 — Styret
OPs styre består av leder, kasserer, 4 – fire - styremedlemmer og 2 – to - varamedlemmer som velges på årsmøtet.
I OPs styre må det alltid være et flertall av pensjonister.
§ 6 — Revisor
En revisor velges av årsmøtet. Revisoren sender revisjonsberetningen til årsmøtet og eventuell rapport til styret.
§ 7 — Andre valg
Årsmøtet velger medlemmer til valgkomite. Sittende styremedlemmer kan ikke velges til valgkomiteen.
Årsmøtet velger representanter til fylkesforeningens årsmøte.
§ 8 — Valgene
Alle valg foretas ved absolutt flertall og skriftlig, hvis noen ber om det.
§ 9 — Øvrige saker
Øvrige saker avgjøres ved alminnelig flertall.
§ 10 — Valgperiode
Alle valg skjer for 2 - to - år om gangen, med unntak av varamedlemmer til styret, som velges for 1 –ett -år. Ved første gangs valg av styre velges ½-parten (halvparten) for 1 - ett - år og resten for 2 - to - år. I tilfeller hvor et årsmøtevalgt medlem ikke lenger er medlem av foreningen, forholder styret seg slik det er bestemt i Pensjonistforbundets vedtekter §16, punkt 2. Det samme gjelder dersom et medlem går ut av styret. Styret må i disse saker legge fram sin beslutning for medlemmene på første medlemsmøte eller på annen hensiktsmessig måte tilpasset stedlige forhold.
§ 11 — Ekstraordinært årsmøte
Ekstraordinært årsmøte avholdes i de tilfeller hvor styret finner det nødvendig eller hvor mer enn 1/3 av medlemmene i foreningen setter fram skriftlig krav til styret om ekstraordinært årsmøte. Styret kaller i disse tilfeller inn til ekstraordinært årsmøte, med minst 3 - tre - ukers varsel. Det ekstraordinære årsmøtet behandler bare de saker som er ført opp i innkallingen.
§ 12 — Oppløsning
Oppløsning av en forening må vedtas på det ordinære årsmøtet og ha minst 2/3 flertall, jfr. Pensjonistforbundets vedtekter §17, punkt 1 og 2.
Vedtaket skal behandles i sentralstyret i samråd med fylkes-/regionstyret.
§ 13 — Utmelding
Utmelding av foreningen fra Pensjonistforbundet kan bare skje etter vedtak på medlemsforeningens ordinære årsmøte. Vedtaket må ha minst 2/3 flertall, jfr. Pensjonistforbundets vedtekter §17, punkt 3.
Vedtatt i årsmøte den 11.02.2020
[Click edit icon to edit content]